Fendt 200


Fendt 200 Vario V/F/P – Egyszerűen csúcsszuper 

A speciális traktorok területén a Fendt a fokozatmentes hajtóművel működő 200 Vario V/F/P sorozat bevezetése óta irányadó az abszolút csúcstechnológia területén.

Főbb jellemzői: a legmagasabb fokú hatékonyság és termelékenység tapasztalható, valamint a kiemelkedő vezetési kényelmet biztosít a szőlő-, gyümölcs-, és komlótermesztésben.

Tapasztalatok alapján fejlesztett csúcstechnológia.

A Fendt több mint ötven éve folyamatosan fejleszti speciális traktorait, hogy a legmagasabb színvonalú technológiával eleget tehessen a speciális kultúrák művelésében rejlő kihívásoknak. Az egyetlen gyártó ezen a piaci területen, amely a fokozatmentes Vario hajtóművet kínálja – ezzel mérföldkövet állítva a hatékony és biztonságos munkavégzés terén, még a meredek hegyoldalakon is. A traktor tökéletesen fordulékony a darázsderéknek köszönhetően, az integrált stabilitásellenőrzővel ellátott elsőtengely-rugózás, valamint a hidraulikaközpont és a komfort vezetőfülke pedig csakis a Fendt 200 Vario V/F/P esetében érhetők el.

A professzionális szőlő- és gyümölcstermesztésben, valamint a speciális kultúrákban egyre tovább emelkednek a technológiával szemben támasztott elvárások, különösen az egyre népszerűbb idő- és költségtakarékos gépkombinációk használata. Ebben az összefüggésben a kiváló vezetési- és munkakényelem éppolyan mérvadó, mint a kulcspontnak számító nagy teljesítményű és sokoldalú hidraulikarendszer.

Kis méret, széleskörű felhasználhatóság.

A Fendt 200 Vario határtalan lehetőségeket nyújt a szőlészetben, ültetvény és a gyümölcstermesztésben egyaránt! FENDT 200 V /F/P — 3 változat, 14 modell: itt mindenki megtalálhatja az igazit.

Igény szerint 3 változat közül lehet választani: a keskeny tradicionális „V” szőlészeti traktor, a szélesebb sortávú kultúrákban használatos középszéles „F” és a komló- és gyümölcsültetvényekben alkalmazható széles „P” vontató áll rendelkezésre. Mindegyik alkalmazási terület megkívánja a maga 200-asát. A Fendt 200 speciális traktorainak az a legfőbb érdeme, hogy testreszabott kiegészítők széles skálája segíti Önt abban, hogy traktorát egyedi igényeihez igazítsa.

Kezelhetőség, kényelem, egy kézzel is könnyen.

A hajtómű alagút eltüntetése következtében a síkpadlós fülkealjzat még nagyobb teret biztosít a vezető lába számára. Jobb kéznél elhelyezve található meg a központi irányító, kezelőfelület. Az ergonómikusan kialakított multi-funkciós karral egyidejűleg kezelheti az első-hátsó hidraulikát, a tempomatot, továbbá szabályozhatja a motor fordulatszámát. A kormánykerék magassága, illetve oldalirányba való elmozdítása tetszés szerint állítható. Kényelmes irányváltás bal kézzel, a kormánynál. A digitális klíma garantálja, hogy a legnagyobb hőségben is, hideg fejjel vághasson bele a legnagyobb munkákba is.

Motor/teljesítmény. Kis méretben, nagy erő.

A háromhengeres, vízhűtéses motor 5 kompakt, halk változatát kínálja a Fendt. A 70, 80, 90, 100 és 110 lóerős Common-Rail dízelmotor variánsok közül bárki megtalálja magának az optimálisat. A 76 literes üzemanyag tartály garantálja a folyamatos, ütemezett munkavégzést, a beépített üzemanyagmérő rendszer segítségével pedig az aktuális és hosszú távú fogyasztás mérhető. AGREX szabályzott kipufogógáz visszavezérlés egyenlő 10%-kal kevesebb üzemanyagfogyasztással.

Vario. A végtelenség szinonimája.

Akár 10%-al jobb területteljesítmény érhető el a fokozatmentes Vario hajtóműnek köszönhetően, a terhelés alatt kapcsoló hajtóművekkel szemben. Ezáltal időt, energiát és pénzt takaríthat meg. Fokozatmentes haladás révén megszűnik a rángás, így a munkagép amortizációja, kopása is lényegesen csökken.

A Vario Joystick: „Egy kar mindenek felett”. Használatával, fogásváltás nélkül tarthatjuk kezünkben az egész gép irányítását.

Vario-TMS: A motorfordulatszám és a hajtóműáttétel optimalizálása a legnagyobb teljesítményre illetve a legkisebb fogyasztásra kiélezve. TMS esetében két tempomat sebesség menthető el a memóriába. Így a munkavégzés közbeni és a közutakon használt sebesség azonnal előhívható.

7.2 másodperc alatt gyorsulhat nulláról 40 km/h órára, mindössze 1700-as fordulaton (V/F változat; a P változat esetében 1950 fordulat/perc.) Szőlészek, borászok figyelem! Hegyre fel! Beépített 20 m/h állandó mászósebesség!

Meghajtás (TLT):

A felhasználóbarát TLT automatika révén a hátsó teljesítmény leadó tengely bekapcsolásakor a motor fordulatszám automatikusan emelkedik (útarányos TLT-nél nem lehetséges). TLT automatikus tengelyhajtás-vezérléssel és emelési magasság-szabályozóval rendelkezik, ezzel kímélheti a csatolt munkagépet. Automatikus kapcsolás az emelési magasságtól függően.

Hidraulika:

A külön hajtómű- és hidraulikaolaj háztartásnak köszönhetően kiemelkedően jobb hatásfok, hosszabb olajcsere intervallumok érhetők el. A 200 Vario Load-Sensing (opció) rendszerének modern axiál-dugattyús szivattyúi pontosan annyi olajat szállítanak, amennyire az eszköznek szüksége van – maximális teljesítményük 106 l/min. Kereszt-kapcsolókarral egyszerre két munkafolyamatot irányíthat.

Tökéletes kihasználhatóság elől, hátul és középen is.

A szűk nyomtávú Vario rendelkezik mind a három csatlakoztatási lehetőséggel, így még ütőképesebb munkavégzés hozható ki a traktorból. 4 kettős működésű szelep a bal, 2 a jobb oldalon. Legjobb az ergonómia és az átláthatóság szempontjából. Komfort vezérlésű ingás emelőmű: Átlátható kezelőfelület, teljes hidraulikus vezérlés, lengés-reteszelés extra funkció.

Felépítés, futómű, menetbiztonság.

Szintszabályzós első tengely rugózás, retesz funcióval, oldaltámasszal. Ezáltal nyerhetünk jobb vonóerő átadást, optimális eszközvezetést, exkluzív vezetési kényelmet rakománytól függetlenül, oldalstabilitást nagy munkabiztonsággal. A Fendt Reaction kormányrendszer minden helyzetben biztosítja biztos, érzékeny kormányzást és a biztos haladást illetve kanyarodást követően a kerekek, valamint a kormány automatikusan visszaáll egyenesbe. Lifetime nagy munkabírású, hosszú élettartamú integrált lamellás fékek a mindenkori biztos megálláshoz. TMS-pedálmódban intelligens lassítás, illetve integrált megállásfunkció.

Vonóerő, fordulékonyság:

A legjobb vonóerő érdekében alacsonyan elhelyezett vontatópont és traktorsúlypont, hogy az első tengelynek még nagyobb vonóereje legyen. Az automatikus összkerék-, differenciálzár kapcsolással még jobban fokozható az erőátvitel, mindez akár terhelés alatt. Az első tengely rugózása lehetővé teszi az állandó talaj – elsőkerék kapcsolatot. Az 58 fokos bekormányzási szög kiemelkedő fordulékonyságot tesz lehetővé. Ezt Ön is tapasztalni fogja majd a sorok végén, amikor forgolódás nélkül közvetlenül ráállhat a következő utáni sorra.

Fendt 200 Vario – Egy igazi kiválóság a gyakorlatban

A 200 Vario mellett rengeteg érv szól a kompakt standard traktorok  70 és 110 LE közötti maximális teljesítményű kategóriájában.

A verhetetlen Fendt Vario technológiának köszönhetően zseniálisan egyszerű kezelés fokozatmentesség jellemzi a gépet. A Vario technológiát a gyártó következetesen továbbfejlesztette, így a Fendt mára egyet jelent a 100% Vario technológiával.

Tágas tér és funkcionalitás

A 200 Vario teljesen új koncepciójú vezetőfülkéjében olyan munkahelyre találhat, mely a legnagyobb igényeket is kielégíti. A hajtóműalagút elhagyása következtében a kabin sokkal nagyobb teret kínál a lábaknak valamint lenyűgöző panoráma-kilátást biztosít. A Fendt új mércét állít a kezelési ergonómia terén a jobb oldali központi kezelési koncepcióval, amelybe számos munka- és vezérlőfunkciót integráltak, valamint az állítható magasságú és dőlésszögű kormánnyal.

Teljesítmény és hatékonyság újrafogalmazva

Kifejezetten az új 200 Vario számára készült a háromhengeres AGCO-Power motor. Robbanékonysága, nagy húzóereje és kitűnő menetkomfortja kiemelkedővé teszik. A Vario hajtómű jóvoltából a traktor mindig az ideális sebességgel megy, megcélozva ezzel a nagy területteljesítményt továbbá a motor így a gazdasági szempontból optimális tartományban működik.

A biztosan nyugodt munkavégzésért

A 200 Vario igazán sokoldalú, ennek megfelelően sokféle területen bevethető. A nagy teljesítményű hidraulika lehetővé teszi a munkagépek gyors kiemelését és a jelentős olajszállítási teljesítményt, megfelelve a modern munkagépek által megkövetelt elvárásoknak is. A TLT, valamint az összkerékhajtás- és differenciálzár-kapcsolás a konzolon keresztül, kényelmesen vezérelhető, így optimálisan irányíthatóak a csatolt munkagépek. A jármű kompakt felépítésének köszönhetően a 200 Vario optimális fordulékonysággal bír a telephelyen végzett munkálatok során is.

Minden körülmények között stabilan

A 200 Varioval akár 40 km/h sebességgel is kényelmesen és biztonságosan közlekedhet. Az egyenetlenségek okozta rázkódásokat jól csillapítja az oldalstabilizátoros elsőtengelyrugózás, míg a lengéscsillapítás pedig lehetővé teszi a 200 Vario kiegyensúlyozott menetstabilitását. Így mindenhol gyorsabban közlekedhet vele.

A német professzionális mezőgépészet szaklapjainak értékelését olvashatja az alábbiakban a Fendt 211 Vario típusról:

Profi

2010/11. szám

Motor A 3 hengeres, 3,3 l űrtartalmú finn AGCO Sisu Power a DLG tesztjén a TLT teljesítményméréseken a legjobb oldalát mutatta: 68,4 kW névleges fordulatszámnál és 79,8 kW maximális teljesítménnyel jóval több, mint amennyit a prospektusban ígér!
Vario hajtómű Egyszerűen kezelhető, fokozatmentes hajtómű 40 km/h végsebességgel, üzemanyagtakarékos 1700-as fordulatszámon.
Futómű és méret Egy hatalmas pluszpont jár még a járműnek az elsőtengely-rugózás és a lengéscsillapítás miatt. Ebben a traktor teljesítménykategóriában biztosan egyedülálló.
TLT A TLT három fordulatszámot kínál. Ami pedig a működtetést illeti, nem maradnak kielégítetlen igények.
Hidraulika Az emelőművel kapcsolatban is felesleges javítási ötletekkel előállnunk. A régi EHR pult a „stílusos” kezelési koncepciókat még ma is toronymagasan leelőzi.
Vezetőfülke Speciálisan a 200-asokra fejlesztett új kabinoknál a Fendt mérnökei tökéletes munkát végeztek. A hely és a kilátás ebben az osztályban kitűnő, akárcsak a hangerő.
Vonóerőt igénylő munkák A kis Vario hajtómű vonóteljesítményével is minden rendben van: 57,4 kW névleges fordulatszámnál, 64,8 kW maximális motorteljesítmény érkezik a kerekekhez.
TLT-vel végzett munkák

A TLT méréseken a Vario hajtómű jó hatásfoka a fogyasztásban is megmutatkozik:

259 g/kWh névleges fordulatszámmal és 239 g/kWh maximális TLT teljesítménynél. Csaknem 7%-kal kevesebbet fogyaszt, mint ennek a tesztcsoportnak az átlaga.

PowerMix érték

 

287 g/kWh csaknem 5%-kal kevesebb, mint az eddig mért traktorok átlaga.

Végkövetkeztetés A 200 Vario kicsi traktor, amely azonban képes nagy igényeket teljesíteni.

Fortschritter Landwirt

2013/10. szám

Általános A meredek területek helyes megmunkálásához helyes pótsúlyozásra és ikerkerekekre van szükség mind elöl, mind hátul. Már kevés munkával eltöltött idő után is világossá válik, hogy a Fendt jó hegymászó.
Futómű A futómű 100%-ban teljesíti a hegyvidéken is alkalmazható kompakt traktorokkal szemben támasztott elvárásokat.
Motor Nagy teljesítmény, kis fogyasztás mellett: ART Tänikon (CH) üzemanyagfogyasztás mérés már 273 g/kWh.
Hajtómű Vario TMS-sel: mindig erőzárt kapcsolat. A Vario technika nagyobb biztonságot nyújt az emelkedőn és kíméli a talajt.
Fékek Szenzációs fékteljesítmény. A nedves futású, íves-dugattyús fékkel a hátsó tengelyen, és az automatikus összkerékkapcsolással még a meredek dombokon is bármilyen fogatot megállíthat. Ezt egy négykerékfék sem tudná jobban.
Összkerékmeghajtás és fordulékonság

Remek fordulékonyság és alacsony magasság mindössze 2,46 m-től.

Bekapcsolt összkerékhajtás mellett nagyon csekély a mellső és a hátsó tengely közötti feszültség.

Következtetés A Fendt 211 Vario tehetséges hegymászó. A traktor kompakt méreteinek, fordulékonyságának és a fokozatmentes hajtóművel és a nagy teljesítményű motorral párosított, jól kigondolt hajtáskoncepciónak köszönhetően még emelkedőn is biztonságban érezheti magát. És még ennél is többet nyújt: Ezt a traktort öröm vezetni!

Ilyen kompakt lehet egy fokozatnélküli óriás.

A legfontosabb jellemzők röviden:

  • Fokozatmentes Vario hajtómű 20 m/h-tól 40 km/h-ig külön mászófokozat nélkül, a TLT fordulatszámtól független sebesség beállítható és a teljes munkavégzés alatt tartható
  • Kiemelkedő kapaszkodó képesség, illetve erőátvitel a talajra és stabilitás a lejtőn
  • Összkerék- és differenciálzár, AUTO funkcióval
  • Akár 10%-al jobb területteljesítmény érhető el a fokozatmentes Vario hajtóműnek köszönhetően a terhelés alatt kapcsoló hajtóművekkel szemben. Ezzel időt, energiát és pénzt takaríthat meg
  • Fokozatmentes haladás révén megszűnik a rángás, ezáltal a munkagép amortizációja, kopása is kisebb lesz és a vezetés élménnyé válik
  • TMS: A motorfordulatszám és a hajtóműáttétel optimalizálása a legnagyobb teljesítmény/legkisebb fogyasztásra kiélezve
  • Kickdown mód az azonnali gyorsításért
  • TLT automatika lévén a hátsó teljesítmény leadó tengely bekapcsolásakor a motor fordulatszám automatikusan megemelkedik (útarányos TLT-nél nem lehetséges)
  • TLT automatikus meghajtás-vezérléssel és kiemelési magasság-szabályozóval, ezzel kímélheti a csatolt munkagépet. Automatikus kapcsolás, emelési magasságtól függően
  • TLT három fordulatszámmal: 540/540E/1000 1/min, ill. 540/útarányos/1000. A motorfordulat csökkentése révén 7% üzemanyag-megtakarítás érhető el a helyesen megválasztott fordulatnak köszönhetően. Sárvédőről működtetésű hátsó TLT.
  • A külön hajtómű és hidraulika olaj háztartásnak köszönhetően hosszabb olajcsere intervallumok, kiemelkedően jobb hatásfok érhető el, amely az üzemeltetési költségek csökkenését is eredményezi. A különálló olajtartályok további előnye, hogy a hajtóműbe nem kerülhet szennyeződés.
  • Az elvonható olajmennyiség 30 l, így lehetséges akár nagyobb csatolt munkagép billentése.
  • Elektrohidraulikus mellső és hátsó emelőmű lengéscsillapítással, a csatolt munkagép lengése elkerülése végett.

Felépítés:

Kis önsúly (3,9 t) a kisebb talajtaposás, gazdaságosabb szállítás érdekében, mely a 7 tonna megengedett össztömeggel párosulva kiemelkedően nagy hasznos terhelhetőséget, ezáltal lehetőséget jelent a traktort használó számára.

A kényelmes vezetést számtalan kisebb nagyobb technikai megoldás szolgálja a traktorban. Csak felsorolásszerűen ezek közül néhány, amik a kényelmen túl mind a traktor illetve a gépkezelő teljesítményét valamint a gép használhatóságát és újraértékesíthetőségét is segítik.

  • Szintszabályozott, rugózott mellső híd. Ezáltal nagyobb vonóerő vihető át a talajra, kisebb az üzemanyag fogyasztása a gépnek és sokrétűen és pontos munkavégzésre is válik alkalmassá a kikapcsolható rugózás miatt.
  • Fendt Reaction kormányrendszer: biztos és egyben érzékeny kormányzás, egyenes haladás esetén kiváló nyomhűség, kanyarodást követően a traktor egyenesbe áll és nem kell visszakormányozni.

Mechanikus fülkerugózás a tökéletes kényelem érdekében.

  • Aktív légrugós ülés csigolyatámasszal,
  • variostick vezérlés,
  • digitklíma,
  • automatikus index kikapcsolás,
  • AUTO funkciók (diffizár, összkerék kapcsolás, TLT), hogy a munka élvezet és ne fáradság legyen.

 

pályázat