Fendt 200 Vario – Egy igazi kiválóság a gyakorlatban
A 200 Vario mellett rengeteg érv szól a kompakt standard traktorok 70 és 110 LE közötti maximális teljesítményű kategóriájában.
A verhetetlen Fendt Vario technológiának köszönhetően zseniálisan egyszerű kezelés fokozatmentesség jellemzi a gépet. A Vario technológiát a gyártó következetesen továbbfejlesztette, így a Fendt mára egyet jelent a 100% Vario technológiával.
Tágas tér és funkcionalitás
A 200 Vario teljesen új koncepciójú vezetőfülkéjében olyan munkahelyre találhat, mely a legnagyobb igényeket is kielégíti. A hajtóműalagút elhagyása következtében a kabin sokkal nagyobb teret kínál a lábaknak valamint lenyűgöző panoráma-kilátást biztosít. A Fendt új mércét állít a kezelési ergonómia terén a jobb oldali központi kezelési koncepcióval, amelybe számos munka- és vezérlőfunkciót integráltak, valamint az állítható magasságú és dőlésszögű kormánnyal.
Teljesítmény és hatékonyság újrafogalmazva
Kifejezetten az új 200 Vario számára készült a háromhengeres AGCO-Power motor. Robbanékonysága, nagy húzóereje és kitűnő menetkomfortja kiemelkedővé teszik. A Vario hajtómű jóvoltából a traktor mindig az ideális sebességgel megy, megcélozva ezzel a nagy területteljesítményt továbbá a motor így a gazdasági szempontból optimális tartományban működik.
A biztosan nyugodt munkavégzésért
A 200 Vario igazán sokoldalú, ennek megfelelően sokféle területen bevethető. A nagy teljesítményű hidraulika lehetővé teszi a munkagépek gyors kiemelését és a jelentős olajszállítási teljesítményt, megfelelve a modern munkagépek által megkövetelt elvárásoknak is. A TLT, valamint az összkerékhajtás- és differenciálzár-kapcsolás a konzolon keresztül, kényelmesen vezérelhető, így optimálisan irányíthatóak a csatolt munkagépek. A jármű kompakt felépítésének köszönhetően a 200 Vario optimális fordulékonysággal bír a telephelyen végzett munkálatok során is.
Minden körülmények között stabilan
A 200 Varioval akár 40 km/h sebességgel is kényelmesen és biztonságosan közlekedhet. Az egyenetlenségek okozta rázkódásokat jól csillapítja az oldalstabilizátoros elsőtengelyrugózás, míg a lengéscsillapítás pedig lehetővé teszi a 200 Vario kiegyensúlyozott menetstabilitását. Így mindenhol gyorsabban közlekedhet vele.
A német professzionális mezőgépészet szaklapjainak értékelését olvashatja az alábbiakban a Fendt 211 Vario típusról:
Profi 2010/11. szám |
||||
Motor | A 3 hengeres, 3,3 l űrtartalmú finn AGCO Sisu Power a DLG tesztjén a TLT teljesítményméréseken a legjobb oldalát mutatta: 68,4 kW névleges fordulatszámnál és 79,8 kW maximális teljesítménnyel jóval több, mint amennyit a prospektusban ígér! | |||
Vario hajtómű | Egyszerűen kezelhető, fokozatmentes hajtómű 40 km/h végsebességgel, üzemanyagtakarékos 1700-as fordulatszámon. | |||
Futómű és méret | Egy hatalmas pluszpont jár még a járműnek az elsőtengely-rugózás és a lengéscsillapítás miatt. Ebben a traktor teljesítménykategóriában biztosan egyedülálló. | |||
TLT | A TLT három fordulatszámot kínál. Ami pedig a működtetést illeti, nem maradnak kielégítetlen igények. | |||
Hidraulika | Az emelőművel kapcsolatban is felesleges javítási ötletekkel előállnunk. A régi EHR pult a „stílusos” kezelési koncepciókat még ma is toronymagasan leelőzi. | |||
Vezetőfülke | Speciálisan a 200-asokra fejlesztett új kabinoknál a Fendt mérnökei tökéletes munkát végeztek. A hely és a kilátás ebben az osztályban kitűnő, akárcsak a hangerő. | |||
Vonóerőt igénylő munkák | A kis Vario hajtómű vonóteljesítményével is minden rendben van: 57,4 kW névleges fordulatszámnál, 64,8 kW maximális motorteljesítmény érkezik a kerekekhez. | |||
TLT-vel végzett munkák |
A TLT méréseken a Vario hajtómű jó hatásfoka a fogyasztásban is megmutatkozik: 259 g/kWh névleges fordulatszámmal és 239 g/kWh maximális TLT teljesítménynél. Csaknem 7%-kal kevesebbet fogyaszt, mint ennek a tesztcsoportnak az átlaga. |
|||
PowerMix érték |
287 g/kWh csaknem 5%-kal kevesebb, mint az eddig mért traktorok átlaga. |
|||
Végkövetkeztetés | A 200 Vario kicsi traktor, amely azonban képes nagy igényeket teljesíteni. | |||
Fortschritter Landwirt 2013/10. szám |
||||
Általános | A meredek területek helyes megmunkálásához helyes pótsúlyozásra és ikerkerekekre van szükség mind elöl, mind hátul. Már kevés munkával eltöltött idő után is világossá válik, hogy a Fendt jó hegymászó. | |||
Futómű | A futómű 100%-ban teljesíti a hegyvidéken is alkalmazható kompakt traktorokkal szemben támasztott elvárásokat. | |||
Motor | Nagy teljesítmény, kis fogyasztás mellett: ART Tänikon (CH) üzemanyagfogyasztás mérés már 273 g/kWh. | |||
Hajtómű | Vario TMS-sel: mindig erőzárt kapcsolat. A Vario technika nagyobb biztonságot nyújt az emelkedőn és kíméli a talajt. | |||
Fékek | Szenzációs fékteljesítmény. A nedves futású, íves-dugattyús fékkel a hátsó tengelyen, és az automatikus összkerékkapcsolással még a meredek dombokon is bármilyen fogatot megállíthat. Ezt egy négykerékfék sem tudná jobban. | |||
Összkerékmeghajtás és fordulékonság |
Remek fordulékonyság és alacsony magasság mindössze 2,46 m-től. Bekapcsolt összkerékhajtás mellett nagyon csekély a mellső és a hátsó tengely közötti feszültség. |
|||
Következtetés | A Fendt 211 Vario tehetséges hegymászó. A traktor kompakt méreteinek, fordulékonyságának és a fokozatmentes hajtóművel és a nagy teljesítményű motorral párosított, jól kigondolt hajtáskoncepciónak köszönhetően még emelkedőn is biztonságban érezheti magát. És még ennél is többet nyújt: Ezt a traktort öröm vezetni! | |||
Ilyen kompakt lehet egy fokozatnélküli óriás.
A legfontosabb jellemzők röviden:
- Fokozatmentes Vario hajtómű 20 m/h-tól 40 km/h-ig külön mászófokozat nélkül, a TLT fordulatszámtól független sebesség beállítható és a teljes munkavégzés alatt tartható
- Kiemelkedő kapaszkodó képesség, illetve erőátvitel a talajra és stabilitás a lejtőn
- Összkerék- és differenciálzár, AUTO funkcióval
- Akár 10%-al jobb területteljesítmény érhető el a fokozatmentes Vario hajtóműnek köszönhetően a terhelés alatt kapcsoló hajtóművekkel szemben. Ezzel időt, energiát és pénzt takaríthat meg
- Fokozatmentes haladás révén megszűnik a rángás, ezáltal a munkagép amortizációja, kopása is kisebb lesz és a vezetés élménnyé válik
- TMS: A motorfordulatszám és a hajtóműáttétel optimalizálása a legnagyobb teljesítmény/legkisebb fogyasztásra kiélezve
- Kickdown mód az azonnali gyorsításért
- TLT automatika lévén a hátsó teljesítmény leadó tengely bekapcsolásakor a motor fordulatszám automatikusan megemelkedik (útarányos TLT-nél nem lehetséges)
- TLT automatikus meghajtás-vezérléssel és kiemelési magasság-szabályozóval, ezzel kímélheti a csatolt munkagépet. Automatikus kapcsolás, emelési magasságtól függően
- TLT három fordulatszámmal: 540/540E/1000 1/min, ill. 540/útarányos/1000. A motorfordulat csökkentése révén 7% üzemanyag-megtakarítás érhető el a helyesen megválasztott fordulatnak köszönhetően. Sárvédőről működtetésű hátsó TLT.
- A külön hajtómű és hidraulika olaj háztartásnak köszönhetően hosszabb olajcsere intervallumok, kiemelkedően jobb hatásfok érhető el, amely az üzemeltetési költségek csökkenését is eredményezi. A különálló olajtartályok további előnye, hogy a hajtóműbe nem kerülhet szennyeződés.
- Az elvonható olajmennyiség 30 l, így lehetséges akár nagyobb csatolt munkagép billentése.
- Elektrohidraulikus mellső és hátsó emelőmű lengéscsillapítással, a csatolt munkagép lengése elkerülése végett.
Felépítés:
Kis önsúly (3,9 t) a kisebb talajtaposás, gazdaságosabb szállítás érdekében, mely a 7 tonna megengedett össztömeggel párosulva kiemelkedően nagy hasznos terhelhetőséget, ezáltal lehetőséget jelent a traktort használó számára.
A kényelmes vezetést számtalan kisebb nagyobb technikai megoldás szolgálja a traktorban. Csak felsorolásszerűen ezek közül néhány, amik a kényelmen túl mind a traktor illetve a gépkezelő teljesítményét valamint a gép használhatóságát és újraértékesíthetőségét is segítik.
- Szintszabályozott, rugózott mellső híd. Ezáltal nagyobb vonóerő vihető át a talajra, kisebb az üzemanyag fogyasztása a gépnek és sokrétűen és pontos munkavégzésre is válik alkalmassá a kikapcsolható rugózás miatt.
- Fendt Reaction kormányrendszer: biztos és egyben érzékeny kormányzás, egyenes haladás esetén kiváló nyomhűség, kanyarodást követően a traktor egyenesbe áll és nem kell visszakormányozni.
Mechanikus fülkerugózás a tökéletes kényelem érdekében.
- Aktív légrugós ülés csigolyatámasszal,
- variostick vezérlés,
- digitklíma,
- automatikus index kikapcsolás,
- AUTO funkciók (diffizár, összkerék kapcsolás, TLT), hogy a munka élvezet és ne fáradság legyen.